آموزش خرید استفاده و نگهداری سوتین

آموزش خرید استفاده و نگهداری سوتین

ارتباط بسیار مهمی بین سلامت ما و سوتینی که می‌پوشیم وجود دارد. حقیقت این است که لباس زیر مهم‌ترین لباس شماست. عوارض پوشیدن یک سوتین یا شورت نامناسب آنقدر زیاد و گسترده است که با دانستن تنها بخشی از آن، قطعا در انتخاب و استفاده از لباس زیرتان دقت عمل بیشتری خواهید داشت.

برای خیلی از افراد و مخصوصا خانم‌ها، خرید و نگهداری از لباس زیر کار سخت و چالشبرانگیزی است. این که چه جنس و مدلی را باید انتخاب کرد و بعد چگونه باید آن را پوشید که هم لباس و هم خودمان آسیب نبینیم، نیاز به آموزش دارد.

مواردی که باید هنگام خرید لباس زیر عمده بدانید و رعایت کنید. به همین دلیل در این مقاله به آموزش خرید استفاده و نگهداری سوتین عمده می‌پردازیم. به این امید که بیماری‌ها و مشکلات ناشی از انتخاب و نگهداری نادرست لباس زیر به حداقل برسند.

هنگام خرید عمده سوتین به چه نکاتی توجه کنید

در هنگام خرید باید توجه داشته باشید که سوتین ها از نظر جنس و سایز دسته بندی میشوند.

مثلا اگر به دنبال خرید یک سوتین برای استفاده روزمره هستید باید به دنبال خرید عمده سوتین نخی باشید.
اگر به دنبال فروش سوتین مجلسی هستید باید به دنبال خرید عمده سوتین دکلته و مجلسی باشید.
در رابطه با خرید عمده سوتین اسفنجی و سوتین ژله ای و شیشه ای و… هم به همین صورت است.

توجه به سایز سوتین

انتخاب سایز مناسب سوتین تاثیر خیلی زیادی بر زیبایی ظاهر و فرم اندام شما دارد. پوشیدن سوتین با سایز بزرگتر باعث ایجاد چین و چروک شده و از جلوه لباس روی شما می‌کاهد. از طرفی پوشیدن سوتین با سایز کوچکتر نیز از نظر ظاهری کاملا نامناسب است.

اما علاوه بر این، پوشیدن سوتین تنگ عوارضی دارد که سلامتی شما مستقیما مورد هدف قرار می‌دهد. به طوری که با آگاهی از آن‌ها هنگام خرید لباس زیر عمده دقت بیشتری می‌کنید. برخی از این مشکلات عبارتند از:

جوش زدن

پوشیدن سوتین تنگ باعث ایجاد جوش در ناحیه کمر و سینه‌ها می‌شوند. در صورت عدم درمان این مساله، جوش‌ها ممکن است عفونت کنند و جای آن‌ها هم به صورت لک روی بدن بماند.

مشکلات گوارشی

تنگ بودن سوتین باعث ایجاد فشار در قسمت بالای شکم (دیافراگم) می‌شود. همین موضوع مشکلات گوارشی ایجاد می‌کند.

آسیب دیدن خود پستان و بالا رفتن ریسک سرطان سینه

شایع‌ترین مورد بین عوارض پوشیدن سوتین تنگ، بالا بردن خطر ابتلا به سرطان سینه است. پوشیدن سوتین نامناسب باعث ایجاد فشار در بافت سینه می‌شود. به طوری که آن را از حالت طبیعی که مایل به سمت بیرون است خارج کرده و با فشار به سمت داخل بدن هدایت می‌کند.

همین باعث تغییر مسیر سموم و خون در رگ‌ها میشود و این موضوع احتمال ابتلا به سرطان سینه را بالا می‌برد.
بنابراین حتما هنگام خرید استفاده و نگهداری سوتین، به مناسب بودن سایز آن توجه کنید و البته، چک‌آپ سالانه را فراموش نکنید.

ایجاد درد در ناحیه کمر و گردن

ایجاد فشار در کمر در اثر پوشیدن سوتین تنگ بدیهی و همیشگی است. به جز این مورد، ممکن است خانم‌هایی که سینه‌های بزرگتری دارند با پوشیدن سوتین تنگ در گردن خود نیز احساس درد کنند.

این به خاطر زیاد شدن فشار وارده بر ستون فقرات است و در شرایط خاص و با مشاوره پزشک، فرد می‌تواند از جراحی‌های کوچک کننده سینه برای کم کردن این فشار نیز استفاده کند.

لازم به ذکر است بعد از این جراحی‌ها نیز باید سوتین مخصوص بعد از عمل بپوشید تا بهبود کامل صورت گیرد.

تاثیر مخرب بر غدد لنفاوی

غدد لنفاوی در قسمت‌های مختلف بدن قرار دارند. ناحیه زیر بغل نیز یکی از اصلی‌ترین جایگاه‌های این غدد است. با توجه به این موضوع، پوسیدن سوتین تنگ می‌تواند باعث ایجاد فشار روی این غدد و ایجاد اختلال در عملکرد این غدد شود.

استفاده مناسب از سوتین چگونه است؟

قدم بعدی در آموزش خرید استفاده و نگهداری سوتین، استفاده و نگهداری درست از آن است. به طور کلی شست و شو با دست، استفاده از مواد شوینده ملایم، تعویض به موقع و… نکاتی هستند که برای استفاده درست از سوتین باید رعایت شوند.

در ادامه مطلب نیز مواردی را عنوان می‌کنیم که در حفظ سلامتی شما در کنار استفاده و نگهداری از سوتین ها تاثیرگذار هستند.

سوتین را به موقع در بیاورید

برای این که خطر ابتلا به سرطان سینه را کاهش دهید بهتر است طی روز چند ساعت سوتین نپوشید. باور اشتباهی در این مورد وجود دارد که نپوشیدن سوتین باعث افتادگی سینه می‌شود. در حالی که اینطور نیست.

همچنین ترجیحا روزی یک مرتبه سوتین خود را هم عوض کنید. تعویض روزانه شورت (حتی روزی چند بار) به خاطر شرایط حساستر ناحیه تناسلی کاملا جا افتاده است. اما در مورد سوتین این مساله کمتر مورد توجه قرار گرفته، در  حالی که در ناحیه زیر بغل نیز رطوبت ایجاد می‌شود و عدم تعویض به موقع سوتین می‌تواند انواع مشکلات پوستی و عفونت را با خود به همراه داشه باشد. بنابراین سعی کنید روزانه سوتین خود را نیز تعویض کنید.

سوتین را درست خشک کنید

خیلی از افراد لباس زیر را زیر لباس‌های دیگر پهن می‌کنند. یادم می‌آید که مادربزرگم همیشه یک روسری یا پارچه سفید نازک روی لباس زیرهایی که بر بند رخت حیاط آویزان می‌کرد می‌انداخت! اما لازم است که سوتین و کلا لباس زیر حتما در مجاورت هوای آزاد و زیر نور آفتاب خشک شوند.

تعداد کافی سوتین داشته باشید و آن‌ها را بپوشید!

داشتن سوتین به تعداد لازم خیلی مهم است. بهتر است دست کم به تعداد روزهای هفته لباس زیر داشته باشید. هر چه باشد زندگی کارمندی شاید اجازه ندهد شما هر روز لباستان را با دست بشویید.

اما داشتن تعداد کافی لباس باعث می‌شود بتوانید هر روز لباستان را عوض کنید. علاوه بر این، خیلی از خانم‌ها به تعداد عمده لباس زیر دارند، اما نهایتا از بعضی‌هایشان استفاده می‌کنند. عدم استفاده از سوتین هم می‌تواند به پوسیدگی آن منجر شود.

سوتین را در جای مناسب بگذارید

توجه داشته باشید که سوتین حتما در جای خشک نگهداری شود. کشو یا قفسه مشخصی را به سوتین و دیگر لباس های زیر اختصاص دهید. همچنین می‌توانید از انواع ارگانایزر هم برای مرتب کردن و نگهداری سوتین استفاده کنید.

جمع‌بندی

خرید، استفاده و نگهداری سوتین نیز به آموزش نیاز دارد. دانستن نکاتی که در این مقاله ذکر شد باعث می‌شود هنگام خرید عمده سوتین انتخاب بهتری داشته باشیم. با استفاده و نگهداری درست نیز می‌توانیم در حفظ سلامت خودمان و همچنین حفظ کیفیت سوتین قدمی رو به جلو برداریم.