شورت بارداری، انواع و ویژگی های آن

شورت بارداری، انواع و ویژگی های آن

شورت بارداری یکی از موارد ضروری جهت استفاده بانوان در دوران حاملگی می باشد، زیرا که تغییر فرم بدن در این ایام فرد را مجاب می نماید تا از البسه زیر مخصوص بارداری استفاده نماید.

با توجه به حساسیت بالا در دوران بارداری، باید بدانیم که شورت بارداری چگونه و دارای چه ویژگی هایی باشد تا فرد با استفاده از آن احساس راحتی نماید و در طول این مدت با مشکلی مواجه نشود. در این مقاله قصد داریم به طور کامل به بررسی ویژگی های یک شورت بارداری مناسب و انواع آن بپردازیم. پیشنهاد می کنیم تا انتهای این مطلب همراه ما باشید تا اطلاعات لازم را کسب نمایید.

بانوان قطعا می دانند که در دوران بارداری فرم بدن دچار تغییراتی می شود، به این صورت که همزمان با بزرگ شدن شکم، باسن نیز از حالت طبیعی بزرگ تر شده و شرایطی فراهم می شود که بانوان دیگر امکان استفاده از شورت های عادی را نداشته و می بایست از شورت مخصوص که اصطلاحا شورت بارداری نامیده می شود استفاده نمایند. عده ای ممکن است تصور نمایند در دوران بارداری نیز می توان از شورت عادی استفاده نمود و نیازی به شورت بارداری نیست، اما در این خصوص باید گفت که با توجه به برجستگی شکم در ایام حاملگی استفاده از شورت روزمره باعث کشیدگی و احساس ناراحتی در فرد می شود، در صورتی که شورت بارداری با توجه به این که جهت استفاده در دوران حاملگی و مناسب با تغییر فرم بدن تولید شده است، باعث می شود فرد در استفاده طولانی مدت از آن دچار ناراحتی نشده و همچنین با توجه به سایز مناسب از فشار و آسیب های احتمالی به جنین نیزجلوگیری می نماید.

انواع شورت بارداری

از دیگر مزایای شرت بارداری نسبت به شورت معمولی می توان به فضای تنفس راحت جهت اندام تناسلی، خاصیت کشسانی به طوری که با بزرگ شدن اندام ها، سایز شورت نیز افزایش پیدا نموده و متناسب با اندازه اندام ها می شود اشاره نمود. لازم به ذکر است خاصیت کشسانی از فشار وارده بر شکم جلوگیری می نماید و احساس راحتی را برای مادر و فرزند فراهم می نماید.

تا به اینجا در خصوص ویژگی ها و مزایای شورت بارداری آگاهی پیدا نمودیم. با توجه به این که این البسه زیر در مدل های متنوع تولید و به بازار عرضه می شود، قصد داریم به انواع مدل های شورت های بارداری اشاره نماییم تا بانوان گرامی با آگاهی کامل و متناسب با شرایط خود اقدام به انتخاب و خرید بهترین کیفیت موجود در بازار نمایند. 

انواع مدل های شورت بارداری

به طور کلی شرت های دوران بارداری در دو نوع فاق کوتاه و بلند با رنگ بندی های مختلف تولید و به بازار عرضه می شود که در ادامه به معرفی هر کدام خواهیم پرداخت.

شورت بارداری فاق بلند :

شورت بارداری فاق بلند به گونه ای تولید شده است که هنگام استفاده تا بالای ناف فرد را پوشانده و مناسب بانوانی می باشد که وزن بالایی دارند، زیرا که با توجه به خاصیت کشسانی اندام بانوان را در فرم مناسبی نگه می دارد. همچنین همگام با بزرگ شدن باسن و شکم در ایام بارداری سایز شورت نیز افزایش پیدا کرده که این موضوع در دوران بارداری از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده، زیرا که از فشار احتمالی به جنین جلوگیری می نماید.

 

شورت بارداری فاق کوتاه :

در شورت بارداری فاق کوتاه از الیاف کمتری جهت تولید استفاده شده و به گونه ای می باشد که فقط بخش زیرین ناف را پوشش می دهد. این مدل مناسب بانوانی می باشد که وزن بالایی ندارند، زیرا که به علت داشتن فاق کوتاه فقط اندام تناسلی را پوشش داده و با توجه به اندازه کوچک تر، تبادل هوای آزاد راحت تر انجام شده و جهت فصول گرم سال که میزان تعرق بیش از حد معمول می باشد، مناسب می باشد.

 

در خرید شورت بارداری به چه مواردی می بایست دقت نماییم؟

  1. فراموش نکنیم که بهترین کیفیت جهت خرید البسه زیر مخصوصا شورت که بیشترین تماس را با اندام تناسلی دارد، مربوط به الیاف طبیعی و 100% پنبه می باشد. اهمیت این مورد برای افرادی که پوست حساسی دارند دو چندان می شود، زیرا که الیاف مصنوعی جهت استفاده طولانی مدت و در اثر تعرق ممکن است باعث انواع بیماری های پوستی شود.
  2. خاصیت کشسانی را می توان از اصلی ترین ویژگی های شورت بارداری دانست. بنابراین می بایست جهت خرید به این مورد توجه نمود، زیرا که همراه با افزایش سایز اندام ها، اندازه شورت نیز افزایش پیدا نموده و احساس راحتی را برای فرد فراهم می نماید.
  3. سایز مناسب یکی دیگر از ویژگی های ضروری جهت انتخاب و خرید البسه زیر می باشد. زیرا که باعث احساس راحتی در فرد و همچنین چرخش مناسب هوا می شود که به طبع آن تعرق و بوی نامطبوع نیز تا حد زیادی کاهش پیدا می کند.
  4. بسیاری از بانوان به علت ترشحات دوران بارداری ترجیحا از شورت بارداری با رنگ تیره استفاده می نمایند که این مورد را نیز می توان از موارد لازم جهت انتخاب و خرید شورت بارداری عنوان نمود.

جمع بندی (سخن پایانی)

به انتهای این مطلب رسیدیم، سپاس که تا انتها همراه ما بودید. در این مقاله به شورت بارداری، انواع و ویژگی های آن پرداختیم. امیدواریم مطالب عنوان شده در این نوشته شما بانوان گرامی را راهنمایی نموده باشد. به طور کلی همان طور که عنوان شد با توجه به حساسیت بالا در دوران بارداری، انتخاب البسه زیر مناسب و با کیفیت مخصوص این ایام از اهمیت بسزایی برخوردار است.